Arizona Bushwhackers (1968)

Western

geregisseerd door Lesley Selander
met Howard Keel, Yvonne De Carlo en John Ireland

Tijdens de Amerikaanse burgeroorlog neemt een spion van de Confederatie een baan als marshall in een klein dorp als dekmantel voor zijn spioneringsactiviteiten. Wanneer hij een tijdje is aangesteld komt hij erachter dat een plaatselijke zakenman wapens verkoopt aan een stel dolle indianen.

Erg matige western. Het verhaal zit vol gaten, de cast is zeer matig en de 'actie' scènes zien er erg matig uit. 2*

neo (crew)
Ondanks een nogal matige film een goede voice over van niemand minder als James Cagney. Ook de zoon van western aceur Roy Rogers speelt hier in mee.

avatar van mr rumson
Matige low budget western met een stel uitgerangeerde acteurs.
Het verhaaltje is leuk bedacht maar de acteurs weten mij niet te over tuigen.
Howard Keel vind ik zo wie zo al geen uitstraling hebben voor een western acteur .
En al zeker niet voor 1968 toen de Spaghetti western in was waardoor de westerns ruwer werden dit zag je ook terug bij de acteurs die er vaak ongeschoren bij liepen. Ook in veel Amerikaanse westerns zag je dit terug. Maar jammer genoeg ziet deze western er dan ook ouder uit dan hij is.
Met John Ireland word dat beeld nog eens verscherpt dat deze film ouder aandoet dan hij is.
Deze Ireland speelt een Sheriff met een arm maar de andere arm is nog zo duidelijk zichtbaar dat het er lachwekkend uitziet.
Het stadje ziet er dan nog wel sfeervol uit en het is leuk om Yvonne De Carlo in haar nadagen te zien maar het blijft allemaal te braaf er had best wel wat meer pit in gemogen .
Was deze western in de jaren 40 of 50 gemaakt dan had ik hem nog wel een halve ster meer kunnen geven. Maar voor een western van eind jaren 60 mag je toch wel meer verwachten.