• 11.252 nieuwsartikelen

Alternatieve titel: Roos en Rana

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Meral Uslu

Met onder meer: Sarah Jonker, Özlem Solmaz en Vefa Öcal

IMDb beoordeling: 6,2 (60)

Gesproken taal: Nederlands

Plot Roos & Rana

De Nederlandse Roos (Jonker) en de Turkse Rana (Solmaz) hebben ieder thuis hun problemen en zorgen. Vandaar dat de twee liever met de trein naar Turkije vertrekken. Onderweg gebeurt er van alles, en dat heeft de nodige invloed op hun band.

avatar van jay73

jay73

Dit vond ik wel een prettige telefilm. Met behoorlijke acteerprestaties.

avatar van gotti

gotti

Wel vermakelijk, maar ik vond hem inhoudelijk erg matig. het verhaal kende weinig inhoud en ik vond de acteerprestaties op sommige momenten echt tenenkromend slecht. Maar gek genoeg bederft dit het voor mij niet echt, omdat het geheel toch wel lekker luchtig is. 2,5*

avatar van jay73

jay73

gotti schreef:

ik vond de acteerprestaties op sommige momenten echt tenenkromend slecht.

Nou nou. Van wie dan?

avatar van gotti

gotti

Ik ergerde me op bepaalde momenten dood aan Jonker en Solmaz. Het stukje in Istanbul waar ze elkaar de huid volschelden. Dat noem ik tenenkrommend slecht. Het leek daar wel of ze regelrecht uit één of andere soap waren weggeplukt.

avatar van T.O.

T.O.

gotti schreef:

Ja ok, dat vond ik ook niet al te best. Maar soms vond ik t ook wat minder erg als ze zo bezig waren, aangezien die tieners in het echt ook zo zijn natuurlijk. Dat schelden was trouwens in Belgrado

avatar van Wouter

Wouter

Matig script, matig gegerisseerd. Jonker is af en toe leuk, maar af en toe ook slecht, helaas.

avatar van aslan

aslan

best een aangename film

avatar van mikey

mikey

Ik vond dit een van de betere nederlandse films van de laatste jaren. 3.5

avatar van Quido

Quido

Jammer van het gekunstelde script en de niet meer dan redelijke acteerprestaties. Beetje pretentieus ook, vooral door het quasi-dramatische camerawerk (warrig, dicht op de huid, veel close-ups) . Werkte vaak juist averechts omdat het te pas en te onpas gebruikt werd. De scènes die van nature al een dramatische lading hadden werden zo juist niet van meer impact voorzien.

avatar van maerk

maerk

Best wel slecht geacteerd, matig camerawerk, en het verhaal is niet goed genoeg uitgewerkt.

Slechte film.

1,5 ster.

avatar van mikey

mikey

Is dit nou een voorloper van Dunya en desie geweest?

avatar van Wouter

Wouter

Het lijkt er een beetje op, inderdaad.