The Glass Slipper (1955)

Muziek / Romantiek

geregisseerd door Charles Walters
met Leslie Caron, Michael Wilding en Keenan Wynn

Het weesmeisje Ella woont bij haar stiefmoeder die enkel om haar eigen twee dochters geeft. Ella moet het hele huishouden doen. Ze laat haar gevoelens nooit zien, maar ze droomt ervan in het paleis van de koning te wonen. Door een ontmoeting met de paleiskok wordt ze uitgenodigd voor een bal. De prins wordt verliefd op haar en gaat na het feest op zoek naar haar.

Vandernagel
Een film naar de sprookje van Assepoester. Leslie Caron doet het prima (hoewel Lili stukken beter is) maar Michael Wilding valt tegen. Het verhaal lijkt mij duidelijk voor iedereen. Zat lang te twijfelen tussen 2,5 en 3 sterren, maar dan toch gegeven:

3,0 sterren

avatar van John Milton
Ik was wel wat gecharmeerd door Caron, vanaf het moment dat ze in beeld kwam. Verder niet helemaal mijn film, de art direction van Gibbons is wat 'stagey'. Wel een paar aardige tracking shots. Niet heel memorabel, maar om mee wakker te worden was het niet slecht. Net geen zesje, wel bijna.