• 16.900 nieuwsartikelen
  • 181.305 films
  • 12.498 series
  • 34.605 seizoenen
  • 653.783 acteurs
  • 200.154 gebruikers
  • 9.445.725 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Devil Wears Prada 2 (2026)

Komedie / Drama | 120 minuten

Genre: Komedie / Drama

Speelduur: 120 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: David Frankel

Met onder meer: Meryl Streep, Anne Hathaway en Emily Blunt

IMDb beoordeling: 6,6 (57.734)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 30 april 2026

Plot The Devil Wears Prada 2

"Icons reign forever."

De carrière van Miranda Priestly gaat bergaf. Dat komt omdat ze verplicht is oog in oog te staan met Emily Charlton, haar voormalige assistente die nu haar rivaal is geworden. Beiden strijden om advertentie-inkomsten die Miranda hard nodig heeft terwijl haar pensioen nadert.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

  • 2258 berichten
  • 426 stemmen

Vanaf 30 april 2026 in de bioscoop (20th Century Studios via Disney)


avatar van soom

soom

  • 24929 berichten
  • 2760 stemmen

Ladies night.

'Is that Hugh Jackman?'

Mmm. Bovenstaande quote/zin/daarop volgende dialoog, vond ik eigenlijk het meest memorabel.

Totaal onnodige zooi allemaal, hoeveel keer het ook genieten is van Anne en Emily.


avatar van scorsese

scorsese

  • 13433 berichten
  • 11267 stemmen

Goeie film waarin een journaliste ontslagen wordt en weer bij haar oude werkgever aan de gang gaat. Een laat vervolg waarbij de veranderende tijden het grootste deel van de humor oplevert. Het verloop is hier en daar wel voorspelbaar, maar het kijkt allemaal gemakkelijk weg (vooral vanwege de fijne cast). Net iets minder goed dan het eerste deel, maar nog net 3.5 sterren.


avatar van K. V.

K. V.

  • 4408 berichten
  • 3802 stemmen

Deze onverwachts kunnen meepikken en vond het wel een vermakelijke film. De toon zelf vond ik wel minder hard dan de vorige film, al is het wel al lang geleden dat ik die heb gezien, dus ik kan er ook wat naast zitten. De cast deed het wel prima en ondanks de langere speelduur verveelde hij ook niet. Het verhaal was niet super verrassend, maar stoorde ook niet.


avatar van clubsport

clubsport

  • 4064 berichten
  • 7108 stemmen

Begrijp ik dit goed ? , een tweede deel waarin de plot van de eerste film ( vrouw gaat werken voor de duivel en verwerpt uiteindelijk haar voorstel omdat ze het moreel verwerpelijk vind om in deze backstab cultuur te functioneren) volledig word terug gedraaid .

nu moeten we het blijkbaar moreel goed vinden om deze backstab en toxische cultuur te normaliseren en zelfs goed te keuren , min of meer de vrouwelijke Weinstein variant , maar omdat het vrouwen zijn mag het niet worden bestraft of zelfs maar afgekeurd , nee sterker nog : het moet worden bejubeld en gepromoot .

In deel 1 groeide het personage van Anne hathaway in een beter mens , in dit vervolg word dat volledig genegeerd en overboord gegooit ten gunste van een feministische promotie boodschap .


avatar van Goldie63

Goldie63

  • 132 berichten
  • 72 stemmen

clubsport schreef:

Begrijp ik dit goed ? , een tweede deel waarin de plot van de eerste film ( vrouw gaat werken voor de duivel en verwerpt uiteindelijk haar voorstel omdat ze het moreel verwerpelijk vind om in deze backstab cultuur te functioneren) volledig word terug gedraaid .

nu moeten we het blijkbaar moreel goed vinden om deze backstab en toxische cultuur te normaliseren en zelfs goed te keuren , min of meer de vrouwelijke Weinstein variant , maar omdat het vrouwen zijn mag het niet worden bestraft of zelfs maar afgekeurd , nee sterker nog : het moet worden bejubeld en gepromoot .

In deel 1 groeide het personage van Anne hathaway in een beter mens , in dit vervolg word dat volledig genegeerd en overboord gegooit ten gunste van een feministische promotie boodschap .

Hahahaha, wat een hoogdravend en pretentieus gelul. Hoe vervelend moet je leven zijn als je overal maar iets achter moet zoeken.

Dit is gewoon een heerlijke film met de ene na de andere cynische/sarcastische opmerking en heerlijke karakters.


avatar van clubsport

clubsport

  • 4064 berichten
  • 7108 stemmen

Goldie63 schreef:

(quote)

Hahahaha, wat een hoogdravend en pretentieus gelul. Hoe vervelend moet je leven zijn als je overal maar iets achter moet zoeken.

Dit is gewoon een heerlijke film met de ene na de andere cynische/sarcastische opmerking en heerlijke karakters.

Een heerlijke film met een heel narcistische boodschap ,en dito karakters die het plot van de eerste film totaal omdraaien , in een notedop : moreel bankroet hollywood ten top .


avatar van Goldie63

Goldie63

  • 132 berichten
  • 72 stemmen

clubsport schreef:

(quote)

Een heerlijke film met een heel narcistische boodschap ,en dito karakters die het plot van de eerste film totaal omdraaien , in een notedop : moreel bankroet hollywood ten top .

Jij moet echt een kutleven hebben.


avatar van clubsport

clubsport

  • 4064 berichten
  • 7108 stemmen

Goldie63 schreef:

(quote)

Jij moet echt een kutleven hebben.

Wat je zegt ben je zelf is het spreekwoord .

Tekenend voor iemands karakter als ze zich moeten bedienen van kinderlijke beledigingen .


avatar van mrklm

mrklm

  • 12252 berichten
  • 10398 stemmen

Op hetzelfde moment dat Andy Sachs [Anne Hathaway] een prestigieuze journalistieke prijs in ontvangst mag nemen, worden zij en haar collega’s per direct ontslagen als gevolg van bezuinigingen. Via via komt ze opnieuw te werken voor Miranda Priestly [Meryl Streep], die niet zo gehaaid is als ze was en verwikkeld is in een machtsstrijd met haar voormalig pupil Emily [Emily Blunt]. Die machtsstrijd is oninteressant. Dit is dan ook vooral een excuus om een indrukwekkende parade aan modeiconen en aanverwante beroemdheden te laten opdraaien voor cameo’s. Een egoproject voor de modewereld, hooguit aan te raden voor diehardfans van high fashion.


avatar van Bubblez

Bubblez

  • 2077 berichten
  • 2552 stemmen

Vermakelijke film die erg in lijn ligt met de eerste, dus een wat nostalgische trip met veel referenties aan de voorloper.

Ik schrok wel van Justin Theroux, herkende hem pas wat later.


avatar van Goldie63

Goldie63

  • 132 berichten
  • 72 stemmen

clubsport schreef:

(quote)

Wat je zegt ben je zelf is het spreekwoord .

Tekenend voor iemands karakter als ze zich moeten bedienen van kinderlijke beledigingen .

Ik heb een heel fijn leven hoor.

Jij daarentegen weet van een fijn vermakelijk Hollywood filmpje te doen alsof het om een of ander maatschappij kritische , filmhuis film zou moeten gaan.


avatar van clubsport

clubsport

  • 4064 berichten
  • 7108 stemmen

Goldie63 schreef:

(quote)

Ik heb een heel fijn leven hoor.

Jij daarentegen weet van een fijn vermakelijk Hollywood filmpje te doen alsof het om een of ander maatschappij kritische , filmhuis film zou moeten gaan.

Ook een niet filmhuis film die karaktermoord pleegt op het origineel maar wel wil profiteren van de naamsbekendheid van het origineel mag bekritiseerd worden , als jij dat een probleem vind is dat jou probleem .


avatar van Goldie63

Goldie63

  • 132 berichten
  • 72 stemmen

clubsport schreef:

(quote)
Ook een niet filmhuis film die karaktermoord pleegt op het origineel maar wel wil profiteren van de naamsbekendheid van het origineel mag bekritiseerd worden , als jij dat een probleem vind is dat jou probleem .

Hahahaha, “karaktermoord”. Man man man. Alles moet tegenwoordig maar zo serieus genomen worden. Het mag niet meer oppervlakkig zijn en moet diepgang hebben. Ppppffftt, zo vermoeiend. Ik wens je verder nog heel veel film “plezier”.


avatar van clubsport

clubsport

  • 4064 berichten
  • 7108 stemmen

Goldie63 schreef:

(quote)

Hahahaha, “karaktermoord”. Man man man. Alles moet tegenwoordig maar zo serieus genomen worden. Het mag niet meer oppervlakkig zijn en moet diepgang hebben. Ppppffftt, zo vermoeiend. Ik wens je verder nog heel veel film “plezier”.

Ja vermoeiend he ! maar waarom start je dan deze hele discussie met je kinderlijke gezeik op mijn kritiek? reageer dan niet . beter nog: reageer nu zeker niet .


avatar van Goldie63

Goldie63

  • 132 berichten
  • 72 stemmen

clubsport schreef:

(quote)
Ja vermoeiend he ! maar waarom start je dan deze hele discussie met je kinderlijke gezeik op mijn kritiek? reageer dan niet . beter nog: reageer nu zeker niet .

Oh mijn god , kinderlijk gezeik nog wel. Mijn excuus dat jouw verheven persoonlijkheid tegengeluid niet kan dulden. Bovendien bepaal jij niet of ik wel of niet reageer.


avatar van pierre18

pierre18

  • 770 berichten
  • 645 stemmen

Oef, een lange zit, een matig verhaal en een ware tegenvaller als geheel. Streep doet het uitstekend en sommige beelden zijn gewoon goed, maar het geheel is erg rommelig en stoelt meer op mooie beelden en de kracht met het verfrissende van deel 1, dan dat het werkelijk iets nieuws te bieden heeft. Daarnaast vond ik Hathaway ook erg vlak acteren. Verder is het ook nergens komisch, intrigerend, boeiend of vol met emoties. De doelgroep is duidelijk, en deze personen zullen er om de een of andere reden van smullen, maar waar deel 1 een groot publiek tot zich nam, zal dat nu minder zijn. De glamour en glitter heeft zijn glans met dit product wel verloren. Voor fans kan een deel 3 niet snel genoeg komen, voor mij (en misschien vele anderen) niet.


avatar van 80&90’s Nostalgia

80&90’s Nostalgia

  • 620 berichten
  • 685 stemmen

Gezien in de Vue bioscoop in Vlaardingen. Geslaagd vervolg waar de moderne mode-industrie in het A.I tijdperk wordt verkent en jonge journalisten proberen te overleven in een branche die verschuift van print naar digitale journalistiek.

Fijn om het viertal Hathaway, Streep, Tucci en Blunt te zien terugkeren en je voelt nauwelijks dat er 20 jaar tussenzit, zo goed vertolken ze hun rollen. Wel merkte ik meteen dat er iets mis was met de stem van Nigel (Tucci). Na wat kort research in de pauze bleek dat er in 2017 keelkanker bij hem was geconstateerd en hij daarvoor meerdere chemo kuren heeft ondergaan. Hoewel hij is 'genezen' heeft de heftige bestraling wel zijn spraak en smaak aangetast. Ondanks dat weet hij vrijwel elke scène naar zich toe te trekken, prachtrol. Verder fijne bijrollen van o.a de Britse filmmaker Kenneth Branagh en Simone Ashley, die de meeste zullen herkennen van Bridgerton.

Het verhaal komt wat traag op gang en brengt weinig vernieuwing, maar dat wordt meer dan goedgemaakt door het uitstekende spel van de cast. Klein minpuntje is het zijplotje met de love interest van Andy, had misschien geknipt kunnen worden om de speelduur iets korter te houden. Desalniettemin kijkt de film lekker weg en doet voor mij nauwelijks onder voor het origineel.


avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

  • 2001 berichten
  • 1720 stemmen

Wat een tegenvaller!!!

Meryl Streep speelt totaal niet meer de bitch die ze in de eerste film wel speelde!

En dat was voor mij nou juist zo leuk aan deel 1.

Nu zie ik een vrij oude kwetsbare vrouw die afhankelijk wordt van haar tegenspelers, die gegroeid en sterker zijn geworden.

De film is op zichzelf nog best wel 'okay', maar veel en veel te braaf.

Jammer!


avatar van schumacher

schumacher

  • 4806 berichten
  • 4495 stemmen

Begon nog goed, zakte in na een tijdje.

Duurde me veel te lang.

Boeide maar kon me niet genoeg blijven boeien.


avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

  • 14775 berichten
  • 4633 stemmen

Was deel 1 nog een film van Meryl Streep, daar is dit vervolg toch wel een film met Anne Hathaway en dat zegt vooral iets over hun plek in de filmwereld in die 20 jaar. Enfin, minder scherp dan deel 1 en hoewel er wat momentjes zijn waarop er een reflectie op de laatste jaren plaatsvindt en de cultuur op de werkvloer wordt besproken mist deze film wel een bepaalde mate van urgentie. Niettemin heb ik me best ermee vermaakt met de mooie plaatjes van kleding, luxe en Italië. De acteurs doen ook hun ding maar Tucci is wederom erg fijn en Streep irriteert me normaal enorm met haar tics en overdreven acteerwerk maar hier blijft ze verre van en speelt een uitstekende rol. Beiden weten iets van emotionele diepgang nog mee te geven. Blunt en Hathaway doen hun ding maar komen daar prima mee weg. 3,0*.


avatar van Mlis

Mlis

  • 215 berichten
  • 189 stemmen

Heerlijke film! Ik heb enorm gelachen.

Als ik mag zeggen, wat ik als fan gemist heb:

De ringtone van de telefoon van deel 1.

Jammer dat die nergens in dit deel herhaald is. Dat was voor mij de ultieme grap geweest. Voor de rest lekker genieten en verstand op 0.


avatar van Gish

Gish

  • 1460 berichten
  • 6942 stemmen

Ode aan La Moda. Schitterend, glansrijk vervolg op de eerste versie. De uitstekende cast, het leuke verhaal, de couture (kunst en vakmanschap versus AI) en prachtige A locaties, maken dit vervolg tot een waar feest. Hathaway, Tucci en La Streep stelen de show. 4.5 (ondergewaardeerd hier) .


avatar van Shadowed

Shadowed

  • 11574 berichten
  • 6811 stemmen

Regisseur David Frankel keert na 20 jaar terug om een vervolg te breien aan zijn eigen creatie en besteedt wederom uitgebreid aandacht aan de modewereld. Dit keer zonder de carrièreopbouw van Anne Hathaway, want we zijn inmiddels natuurlijk een levensfase verder. In dat opzicht staat er dit keer wel een andere inhoud voor de kiezen, maar helaas met weinig originaliteit of enige verrassing. Hathaway speelt gelukkig nog altijd een uitmuntend hoofdpersonage en geniet veel bijval van zowel Meryl Streep als Stanley Tucci. Helaas moeten alle personages uiteindelijk het veld ruimen voor een aantal opvallende plotgaten, een niet al te treffende finale en een wat oubollige visuele opmaak. Daarmee haalt dit vervolg niet het niveau van het eerste deel en rechtvaardigt zijn bestaan eigenlijk onvoldoende, maar vermaken doet het nog altijd.