Medicopter 117 - Jedes Leben Zählt (1998)

Duitsland

geregisseerd door Thomas Nikel
met Anja Freese, Rainer Grenkowitz en Wolfgang Krewe

Wanneer een reparateur tijdens zijn werk in een kooi met giftige slangen valt, wordt hij meerdere malen door de dieren gebeten. De medewerkers van Medicopter 117 schieten te hulp om de man tegengif te geven. Eén van de slangen komt ongezien met het slachtoffer mee aan boord van de helikopter en bij de eerst volgende vlucht krijgt piloot Thomas met het levensgevaarlijke dier te maken.

avatar van Marly
Leuke serie alijd gekeken deze film nooit gezien

Super leuke serie. Ik ga deze film zeker proberen te kijken.

avatar van Movie Jim
Erg leuke film alleen klopt het verhaal niet wat er is geschreven op Moviemeter. Dit verhaal gaat over de aflevering Gift in den aderen uit Seizoen 1.

puckb96
What the hell? Het plot klopt niet van de film van Medicopter 117. Dat was van een normale aflevering.

puckb96
Marly schreef:
Leuke serie alijd gekeken deze film nooit gezien

Denk het wel, want het is gewoon een aflevering

Movie Jim schreef:

Ja dat klopt wat u daar zegt. Het plot wat hier op Moviemeter staat klopt niet. Dit plot stamt van een aflevering van 45 minuten. Ik ben zelf ook een hele grote fan van Medicopter 117 ik ken alle afleveringen en heb ze allemaal gezien.

film Medicopter 117 echte plot wat wel klopt. En wat hier op Moviemeter hoort te staan. De film heeft ook een naam. Der kronzeuge in het Nederlands de kroongetuige.

Die beiden Crews des Rettungshubschraubers Medicopter 117 sind im ständigen Wettlauf mit der Zeit. Für Menschen in Not setzen sie ihr eigenes Leben auf Spiel. Die Notärzte, Sanitäter und Piloten arbeiten ständig am Limit. Absolute Voraussetzung: Nerven aus Stahl! Denn schon der kleinste Fehler kann über Leben und Tod entscheiden. Abwechselnd fliegen zwei Teams ihre Einsätze und müssen bei jedem Notruf ihre fachliche und emotionale Kompetenz unter Beweis stellen. In der heutigen Folge jagt ein Einsatz den Nächsten: Zunächst muss das Team um Dr. Gabrielle Kollmann einen schwer Verletzten aus einem Autowrack retten. Danach fliegen Dr. Lüdwitz und seine Leute zum Chiemsee, wo ein Feuer auf einem Segelschiff eine hochschwangere Frau bedroht. Und kurz darauf gerät das Team vom Medicopter 117 in höchste Gefahr, als es in eine Schießerei zwischen verfeindeten Mafiagruppen und der Polizei gerät...

avatar van Movie Jim
Deze film is ook met een hele onbekende cast. Maar wel ontzettend goeie acteurs en 2 actrices. Het verhaal draait om 2 teams. Bestaand uit een mannelijke piloot en een vrouwelijke pilote. Dan hebben we nog 2 mannelijke verpleegkundige. En een mannelijke dokter en een vrouwelijke dokter.
Hier is een overzicht van de cast. De serie Medicopter 117 die ook bestaat is inmiddels gestopt. De serie telt 81 afleveringen en 1 film. Helaas zijn alle acteurs of actrices die er in de serie hebben meegespeeld ermee opgehouden. Een enkele werd uit de serie geschreven dat was Michael Lüdwitz ( acteur: Rainer Grenkowitz). Ik schrijf ook hun opvolgers op.

Maar als eerste de cast van 1998 1999 en 2000.

Team A

Team B
Pilote Gina Aigner - Julia Cencig 18-09-1972
Verpleegkundige Florian Lenz - Jo Weil 29-08-1977
Dokter Karin Thaler - Roswitha Meyer 10-05-1965

Dit is allemaal fictief wat ik hier opschrijf. Maar het komt wel in de serie zo voor.
Ook komen er verschillende relaties in de serie voor. Zo heeft Verpleegkundige Ralf verkering met Dokter Gabrielle Kollmann. En zijn Thomas en Michael beste vrienden van elkaar (Vriendschappelijk dan bedoel ik). Thomas en Michael wonen zelfs bij elkaar. Ook is er een leuke plotlijn het schijnt dat nadat Michael in een getuigenbeschermprogramma zat in Seizoen 4. Dezelfde maffia mensen hem terugelokt hadden in Seizoen 5 deze keer koste het wel het leven van Piloot Thomas tot grote verdriet van oud dokter van Medicopter Michael. Deze keer wordt Michael door de Amerikaanse FBI dood verklaard. Zodat de maffia denkt hij is omgekomen in die exploderende steengroeve.

In aflevering 2 van Seizoen 3 loopt Dokter Gabrielle Kollmann (Anja Freese) zware verbrandingen op na een explosie in een soort van loods. Op het einde van de aflevering sterft ze. Ze werd opgevolgd door Dokter Karin Thaler. Die vanaf de 4de aflevering van Seizoen 3 te zien is de actrice die deze rol op zich nam heet in werkelijkheid (Roswitha Meyer) geboren op (10-05-1965) Ze heeft het uitgehouden tot de laatste aflevering. Op het einde van Seizoen 3 aflevering 13, kan de vriend en verpleegkundige Ralf Staller het niet meer aan en neemt ontslag wat ik bedoel is dat hij een liefdesrelatie had met Gabrielle Kollmann. Vanaf de eerste aflevering van Seizoen 4 neemt acteur Tom Mikulla geboren 19-02-1969 de rol van Enrico Contini op zich. In aflevering 4 van Seizoen 4 is Dokter Michael Lüdwitz (Rainer Grenkowitz) getuige van een moord hij raakt nog meer in de problemen als het mensen blijken te zijn van de maffia hij belandt na een wilde klopjacht op hem in een getuigenbeschermprogramma. Vanaf Aflevering 6 in Seizoen 4 neemt Urs Remond geboren 12-10-1964 de rol van Dokter Mark Harland op zich. In aflevering 2 van Seizoen 5 komt Piloot Thomas om het leven in een exploderende steengroeve. Vanaf Aflevering 4 neemt de acteur Hans Heller de rol van Jens Köster op zich. In aflevering 9 van Seizoen 5 krijgt Pilote Biggi een zwaar ongeval ze valt van een berg af.
En moet er mee leren leven dat ze nooit meer zou kunnen vliegen. De rol wordt overgenomen door actrice Julia Cencig. Die al vanaf de eerste aflevering van Seizoen 5 stage liep bij Medicopter. Is het voor haar een grote opgave Julia Cencig speelt de rol van Gina Aigner. In aflevering 3 van Seizoen 6 vertrekt Enrico Contini (Tom Mikulla) uit de cast hij heeft een liefdesrelatie met Pilote Biggi en vertrekt samen met haar naar Italië. Deze relatie is al begonnen toen Enrico in Seizoen 4 erbij kwam. Acteur Jo Weil neemt de rol dan over hij speelt de rol van Florian Lenz. Peter Berger gespeeld door Serge Falck heeft het in alle afleveringen uitgehouden. Voor de rest zijn er nog kleinere rolletjes voor andere.

Monteur Max - Hanno Pöschl 02-07-1949 - Heeft in alle afleveringen meegedaan.
Baas Frank Ebelsieder - Axel Pape 26-09-1956 - Was alleen in de eerste 2 seizoen te zien. Meerdere gastrollen dan in Seizoen 3. Daarna dook hij nooit meer op.

Baas Gunnar Eros Hoppler - Gilbert Von Sohlern 19-10-1957. Vanaf Seizoen 5 is hij te zien tot het einde van de serie.