• 10.531 nieuwsartikelen

Genre: Drama / Komedie

Oorsprong: Denemarken

Geregisseerd door: Birgitte Stærmose

Met onder meer: Danica Ćurčić, Darren Pettie en Christian Rubeck

IMDb beoordeling: 6,0 (588)

Gesproken taal: Deens, Engels, Noors, Spaans en Zweeds

• Viaplay Bekijk via Viaplay

Plot Camino

Regitze is vervreemd van haar vader Jan. Ze praat niet langer met haar vader. Nadat Regitze ontdekt heeft dat het haar moeders laatste wens was dat ze zich zouden verzoenen, beginnen ze aan een tocht van 260 kilometer over de Camino de Santiago in Spanje.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van eempag

eempag

Deze drama/komedie is toch moeilijk een komedie te nomen.

Drama/drama komt meer in de buurt.

Een dikke anderhalf uur duurde deze film.

Niet heel lang maar wat mij betreft toch ook wel met veel van hetzelfde,

Een einde wat niet volgens standaard verwachting is en daarmee voor mij toch nog 3 punten.

avatar van janbul

janbul

Zeker geen komedie. Ik vond het een nogal zwartgallige film, met mensen die elkaar niet willen begrijpen.

Je krijgt wel een aardige indruk van een toch naar Santiago de Compostela. Hoewel hier en daar te optimistisch met allemaal vriendelijke mensen.

avatar van blurp194

blurp194

Eigenlijk de eerste film die ik zie waar het lopen van de camino op een ietwat integere manier benaderd wordt. Of je dat zelf nou wel of niet vanuit religieuze of andere motieven doet, het gaat wel ergens om voor de meeste lopers, en als je daar geen respect voor kan opbrengen kan je misschien maar beter naar de maan lopen of zoiets.

Het verhaal van Ćurčić en Brygmann als dochter en vader overtuigt redelijk, en de ontwikkelingen in hun relatie gedurende de wandeling is gelukkig niet zo cliché als je zou verwachten. Ook dat maakt de film echt wel de moeite waard.

Jammer dat er cinematografisch en ook qua landschappen niet zo heel veel spannends te zien is. Na het script was het budget kennelijk gewoon een beetje op. En even raar is het al om een van de hits van Hazes in de aftiteling te horen - maar ah, het origineel was door iemand anders geschreven.

avatar van hamajava

hamajava

Mooie film, heel goed geacteerd. Een vader-dochter verhouding waar aan gewerkt moet worden. Boeiend tot t laatst, met mooie Spaanse muziek en achtergronden.