• 8.664.032 stemmen

Genre: Drama

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Michiel van Erp

Met onder meer: Elise Schaap, Simone Coppo en Pieter Embrechts

IMDb beoordeling: 6,7 (110)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 3 november 2022

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Stromboli

Sara arriveert met een koffer vol wodka en een uitgeput hart op het eiland Stromboli. Ze komt bij een retraite terecht. Samen met een bont gezelschap andere dolende zielen onder leiding van de charismatische goeroe Jens, gaat Sara de confrontatie aan met de demonen uit haar verleden.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

kappeuter (crew films)

Naar het gelijknamige boek van Saskia Noort.

avatar van John Milton

John Milton

• 19064 berichten

Ik heb het boek niet gelezen, maar na Niemand in de Stad (2018) ben ik wel benieuwd. Ik leg 'de borrelnootjes' alvast klaar.

Maar zonder gekheid, dankzij van Erp weet ik nu wie Bill Evans is. Daar heb ik veel plezier van gehad sinds het kijken van de film, die echt een aantal rake scènes had. Deze synopsis prikkelt me niet direct, maar ik ga hem wel kijken.

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 3 november 2022 in de bioscoop (September Film Distribution)

avatar van mrklm

mrklm

Nu zowel haar huwelijk als de relatie met haar 14-jarige dochter [Anna Leffen] is verpest, gooit Sara [Elise Schaap] alle schroom van zich af tijdens een verblijf op Stromboli, een vulkanisch eiland waar ze ooit gelukkig was. Aan het eind van een rampzalige avond belandt de stomdronken Sara in de residentie van een soort therapiegroep onder leiding van de enigmatische Jens [Christian Hillborg] en Thandi [Neerja Naik]. Mede door de aanwezigheid van Harold [Tim McInnerny], een Britse miljonair die ze een dag eerder heeft leren kennen, en een aantrekkelijk ontbijtbuffet laat ze zich verleiden om met de activiteiten mee te doen en wordt ze gedwongen om haar verleden onder ogen te komen. Het scenario, gebaseerd op een roman van Saskia Noort, loopt niet over van originaliteit maar Schaap verleent waardigheid en geloofwaardigheid aan haar personage dat ondanks haar impulsieve en soms onaangename gedrag dankzij haar altijd de sympathie van de kijker weet te houden. Hillborg is een beetje té, maar de rest van de ondersteunende cast is prima en Van Erp heeft een paar interessante visuele ideeën, zeker tijdens de ontknoping. Rifka Lodeizen, Olga Zuiderhoek, Bert Hana en Kees Hult verschijnen kort in flashbacks.

avatar van BenRth99

BenRth99

Had er eigenlijk weinig vertrouwen in gezien boeken Saskia Noort. Maar vanwege regie Michiel van Erp en zeker fantastische actrice Elise Schaap toch naar de film gaan kijken. Helaas helaas is er wederom een dieptepunt qua Nederlandse films bereikt. Heb einde niet gered, gelukkig in ouderwetse bioscoop nog aan pauze tijdens de film doen. Konden we zaal verlaten zonder andere kijkers te storen.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Wondermooie film die van mij nog wel wat langer had mogen duren. Ik ging af op de aanwezigheid van Tim McInnery en Anna Chancellor - die beiden tegenover Hugh Grant speelden, de ene in Notting Hill en de andere in Four Weddings - en ik werd niet teleurgesteld: fantastisch om te zien. Rest van de cast ook prima. Ik vond het fijn dat de film een aantal pittige onderwerpen aansnijdt, daarin luchtig blijft en daarin dan weer geen moment pathetisch wordt. Schitterend gedraaid ook.