• 8.489.130 stemmen

Commandos: The Mission (2020)

Actie / Drama | 87 minuten

Genre: Actie / Drama

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Hanro Smitsman

Met onder meer: Werner Kolf, Teun Kuilboer en Kay Greidanus

IMDb beoordeling: 6,5 (35)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

• NPO Start Bekijk via NPO Start
  • NLZIET Bekijk via NLZIET

Plot Commandos: The Mission

Zes Nederlandse commando's, onder leiding van John de Koning en gestationeerd in Mali, worden onder Amerikaans bevel uitgezonden naar Nigeria om de zoon van een rijke Nigeriaanse oliefamilie te bevrijden uit de handen van Boko Haram-rebellen. Als het team erachter komt dat de man geen gegijzelde is, maar juist samenwerkt met de terroristen, loopt de missie compleet uit de hand. Is John in staat om zijn team bij elkaar te houden en de missie te volbrengen?

John de Koning

Kenneth Sinkgraven

Isabella de Sutter

avatar van Petina

Petina

Tja, wat moet ik hier nu over zeggen.

Als actiefilm is het erg goed maar er sluipen toch een zaken in die ik, als ouwe stomp, vreemd vind.

Vooral de benamingen van de .50

En als je zo'n pakket meeneemt dan doe je toch rol ductape over zijn smoel.

Affijn, ik zeur niet want ik ga deze film nog wel een keer bekijken.

avatar van mrklm

mrklm

John [Werner Kolf] is de luitenant van een Nederlandse Commandoeenheid die terechtstaat voor de moord op de opdrachtgever voor een geheime missie in Mali waarbij John en zijn eenheid gijzelaars moeten redden uit handen van Boko Haram. De missie verloopt natuurlijk niet volgens plan en in flashbacks ontdekken we wat John dreef tot zijn wanhoopsdaad. Kolf doet een prima imitatie van Idris Elba (en lijkt er bijzonder veel op) in deze verhulde reclamecampagne voor het Nederlandse leger met een multicultureel groepje jonge mannen dat zo uit een modecatalogus had kunnen komen. Jammer genoeg is er weinig actie en teveel clichématig melodrama. Ondanks de mooie plaatjes en het degelijke acteerwerk is oppervlakkig, nimmer verrassend en vooral tegen het einde behoorlijk saai.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

In het begin komt de film maar niet op gang. Bijna wilden we hem afzetten. Maar toch even verder gekeken en toen kwam er wat meer spanning en actie.

Maar het blijft een matige film. De jongens spelen aardig.

avatar van filmkul

filmkul

Matige film van eigen bodem. Het verhaal is wel wat cliché. De uitwerking wisselt. De film begint best wel sterk en het lijkt gewoon een lekkere actiefilm te worden. Helaas wordt het op een gegeven moment te serieus en dramatisch en dat pakt niet helemaal goed uit. De film wordt saai en ook de acteurs weten daar niet goed mee om te gaan. De film dwaalt diverse kanten op en weet het punt ook niet te maken. Net als de acteurs, die er ook geen raad mee lijken te weten. Visueel ziet alles er wel goed uit. 2.5/3.0