• 8.481.588 stemmen

Speelduur:

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Johan Nijenhuis

Met onder meer: Soumaya Ahouaoui, Walid Benmbarek en Nora El Koussour

IMDb beoordeling: 6,7 (71)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 2 juni 2022

• Bioscoop Vanaf 27 juni in 83 bioscopen

Plot Marokkaanse Bruiloft

Yasmine heeft maar één droom: een succesvol advocaat te worden. Ze werkt er keihard voor, maar haar omgeving maakt zich zorgen om haar vrijgezelle status. Een man vang je nu eenmaal eerder met een kookboek dan met een wetboek. Aangemoedigd door haar vriendinnen dwingt Yasmine zichzelf om open te staan voor de liefde en dan vindt ze plots niet één, maar zelfs twee leuke mannen op haar pad. Terwijl in haar omgeving het ene na het andere bruiloftsfeest gevierd wordt, groeien Yasmine’s twijfels. Waar de succesvolle arts steeds meer op haar zenuwen werkt, is de stoere monteur ineens haar cliënt in de rechtbank. Hoe weet ze zeker dat ze de juiste keuze maakt?

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 2 juni 2022 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Ook leuk: vergelijk de poster van My Big Fat Greek Wedding (2002) met deze

kappeuter (crew films)

Er komen dit jaar gewoon twee Johan Nijenhuis romcoms uit...

De andere film is Zwanger & Co.

avatar van mikey

mikey

Prijzenswaardig, want Nijenhuis’ vrouwelijke, provinciale fanbase herbergt vermoedelijk bovengemiddeld veel islamofobe PVV-stemmers. Dat maakt het tot volksverheffing, een integratieproject.

Yasmine moet aan de man in Nedermarokkaanse romkom - NRC

Precies dit provinciale fanbase van pvv stemmers.

avatar van zinedine1983

zinedine1983

Wat een drama acteurs bij elkaar zeg. Man man man. Door het slechte acteren focus je je niet meer op de film die in mijn ogen op alle vlakken niet boeit

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

mikey schreef:

Yasmine moet aan de man in Nedermarokkaanse romkom - NRC

Precies dit provinciale fanbase van pvv stemmers.

Wat een review! Geweldig . Nooit een Nijenhuis fan geweest ( op zijn zachtjes gezegd ) maar dit vermijden als de pest lijkt me . Ik ben trouwens ook heel erg benieuwd of dit publiek gaat trekken .

avatar van skinny_tie

skinny_tie

Grootste verbazing voor mij was op het einde toen het een film van Nijenhuis zelf bleek te zijn, dacht dat hij alleen producer was, aangezien er volgende maand alweer een film van hem uitkomt.

Als liefhebber van romantische komedies, die zich misschien wel meer op slechte dan op goede verheugt, heb ik al Nijenhuis' films gezien, en eigenlijk vond ik alleen 'uitstapjes' Bennie Stout en De Beentjes van... te pruimen, niet zijn romkoms.

De romkom-hater kan nog steeds wegblijven, maar ik heb me, ondanks toch wel een paaetlr tenenkrommende onderdelen, goed vermaakt en de vaart zat er ook goed in, meestal een groot probleem bij romkoms (en ook ander werk van Nijenhuis).

Qua publiek was leken zowel de Marokkaanse Nederlander als de PVV-stemmer vertegenwoordigd, een megahit gaat het niet worden, maar ik denk wel succesvoller dan recentelijk Costa!! of Foodies.

avatar van wvernooij

wvernooij