• 10.518 nieuwsartikelen

Met onder meer: Nicolas Cage, Fred Hechinger en Xander Berkeley

Gesproken taal: Engels

• iTunes Te koop op iTunes vanaf 31 december

Plot Butcher's Crossing

"Nature judges like a god all men that come to her."

Een jongen besluit Harvard te verlaten omdat hij zijn lot wil zoeken, dat zich in zijn ogen aan de andere kant van het land bevindt. Hij reist af naar Kansas, het westen, en komt daar in aanraking met Miller. Miller is de leider van een groep buffeljagers, waar de jongen zich bij aansluit. Samen beginnen ze aan een uitdagende en schrijnende reis waarbij hun mentale gezondheid en hun leven op het spel worden gezet.

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 23 maart 2023 in de bioscoop (Just Entertainment)

Jotil schreef:

Vanaf 23 maart 2023 in de bioscoop (Just Entertainment)

EDIT: uitgesteld naar een TBA datum in 2023.

Jotil schreef:

EDIT: uitgesteld naar een TBA datum in 2023.

Nieuwe releasedatum: 27 april 2023.

avatar van Pecore

Pecore

Dit zag ik niet aankomen, een verfilming van één van m'n favoriete boeken. Nic Cage als Miller (een stugge, door de wol geverfde buffeljager) zie ik wel zitten!

Jotil schreef:

Nieuwe releasedatum: 27 april 2023.

Helaas wederom uitgesteld naar een TBA datum in 2023...

avatar van Kondoro

Kondoro

27 april in de bioscoop en hier nog niet eens een fatsoenlijke poster?

avatar van ZAP!

ZAP!

Kondoro schreef:

27 april in de bioscoop en hier nog niet eens een fatsoenlijke poster?

Imdb biedt er een tweetal aan... schijnt op het Toronto Film Festival '22 gedraaid te zijn.

Jotil schreef:

Helaas wederom uitgesteld naar een TBA datum in 2023...

EDIT: vanaf 21 september 2023 in de bioscoop (hopelijk nu wel definitief)

Jotil schreef:

EDIT: vanaf 21 september 2023 in de bioscoop (hopelijk nu wel definitief)

EDIT: oh nee, toch niet... (vanaf 12 oktober 2023 in de bioscoop)

avatar van SergioMalick

SergioMalick

Zojuist het boek uitgelezen en ben dan ook zeer verrast om te zien dat er binnenkort een film over uitkomt. Ben benieuwd hoe ze dit op beeld gaan brengen.

kappeuter (crew films)

knusse stoel

Richardus schreef:

Nu 11-01-2024?

Releasedatum: 11 januari 2024

Dit vond ik als antwoord op jouw vraag op Moviemeter en Filmvandaag.

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Ik had hier toch wat meer van gehoopt/verwacht

Saai verhaal alleen de beelden zijn mooi

avatar van schumacher

schumacher

Wie hier zijn geld zou aan geven is stekezot.

B-film en dan nog niet eens een goeie.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Ik vond het zo slecht nog niet hoor. Het verhaal over de buffeljacht is best interessant, er zitten wel wat rustige stukken in maar er zitten ook scènes in die wel indruk maken. De beelden van de kudde buffels vond ik wel indrukwekkend, en over het geheel ziet het er gewoon goed uit. Ook de cast speelt best aardig, zelfs Cage doet het niet slecht. Wel een voldoende waard.

avatar van Thomas83

Thomas83

Als groot fan van het boek vond ik deze verfilming toch wel behoorlijk teleurstellend. In de eerste plaats al doordat Hechinger Williams wel heel erg als een dom lachende naïeveling speelt. Daarnaast komen de personages en eigenlijk ook de hele film gewoon niet tot leven. Daardoor hebben bepaalde gebeurtenissen en het einde lang niet de impact die ze in het boek hebben.

Wel zijn er om de boel wat te dramatiseren wat gebeurtenissen toegevoegd die ik me niet van het boek herinner, met name dan Charlie die Fred vergiftigt en vervolgens uit wraak wordt vermoord. Dat helpt de film alleen geen steek vooruit. Cage speelt zijn rol gelukkig relatief ingetogen, maar ik had ook niet echt het idee dat hij nou heel erg zijn best deed. Bobb beviel me dan eigenlijk nog het meeste als Fred Schneider.

avatar van macrobody

macrobody

Meer dan een voldoende van mijn kant. Ik vond het gewoon interessant. Groepje buffel jagers die de winter moeten zien te overleven omdat ze wel erg ver van huis zijn gegaan. Dan gaat het psychologische aspect van een groepssamenstelling een grote rol spelen. En de hebberigheid van Cage zal 'm duur komen te staan.

Prima film, maar je moet je wel kunnen verplaatsen in die tijd waarschijnlijk om de film te kunnen waarderen. Denk niet dat de jongere generatie daartoe instaat is en dan heb ik het over de video's van 5 seconden kijkers.

lang pee

Ik geef 2,5 voor de prachtige beelden in het Blackfeet Reservation in Montana, voor de rest vond ik de film gewoon enorm vervelend en saai, maar dat ben ik van de films de laatste jaren waar Cage in acteert wel gewoon....

macrobody schreef:

Er staat bij mij al een zes voor en ik kan mij zoals de meeste makkelijk verplaatsen in die tijd, maar dat maakt deze saaie vervelende bedoening er niet beter op, en trouwens de score op imbd is ook niet fantastisch, dus ik ben duidelijk niet alleen...

knusse stoel schreef:

Releasedatum: 11 januari 2024

Dit vond ik als antwoord op jouw vraag op Moviemeter en Filmvandaag.

De Nederlandse release is last minute gecancelled.

avatar van macrobody

macrobody

lang pee schreef:

Big Brother op tv was ook oersaai maar toch had het een miljoenen publiek. Over smaak valt gewoon niet te twisten. Wat ik wilde zeggen is dat de generatie die opgroeit met mobiele telefoon zich moeilijker kan verplaatsen in een tijd waar dat niet het geval was en de tijd veel trager leek te verlopen dan in de huidige gehaaste wereld. Uitzonderingen zijn er altijd dus vat het niet te persoonlijk op. Dat is mijn mening uiteraard. Die kan ook weer compleet verschillen met die van een ander.

macrobody schreef:

Geen probleem natuurlijk Macrobody, ik neem niets persoonlijk, gelukkig mogen we hier van mening verschillen, soms zelfs prettig, dat is zoals het voetbal, waar de meningen ook al eens verschillen, maar dat is juist ook de charme ervan...

avatar van Debo

Debo

Duidelijke boodschap hoe de Amerikanen huis hebben gehouden in hun land. Niet alleen onder de oorspronkelijke bevolking maar ook onder de buffels waar er uiteindelijk maar 300 van over waren na de onzinnige afslachting. De Amerikanen zijn niet te beroerd om hun misdaden te tonen op film, wij halen slechts straatnaamborden weg. 3.5 ster.