ad
  • 8.116.034 stemmen

De Zaak Nicky Verstappen: Achter de Schermen bij het Politieonderzoek (2020)

Documentaire | 130 minuten (miniserie, 2 delen)

Genre: Documentaire

Speelduur: 130 minuten (miniserie, 2 delen)

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Ewout Genemans

Met onder meer: Ewout Genemans

Over De Zaak Nicky Verstappen: Achter de Schermen bij het Politieonderzoek

Ewout Genemans volgt de rechercheurs en Officieren van Justitie tijdens het onderzoek naar de dood van de 11-jarige Nicky Verstappen tijdens een jeugdkamp op de Brunsummerheide in 1998. Een unieke inkijk in een zaak die Nederland schokte.

avatar van mirjo 2

mirjo 2

Op 11 augustus 1998 werd de toen 11-jarige Nicky Verstappen dood aangetroffen op enkele kilometers van het jeugdkamp op de Brunsummerheide in Limburg. Lang bleef zijn dood onopgelost, maar in 2018 volgde een doorbraak na een uitgebreid DNA onderzoek. Ewout Genemans volgt vanaf medio 2018 het politieonderzoek en volgt in zijn documentaire de zoektocht, de rechtszaak en de betrokkenen in deze zaak.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Ah, staat dit toch op de site? Met interesse op tv naar gekeken toen dit er enkele weken geleden op was. De documentaire is helder en duidelijk en richt zich vooral op de feiten, maar geeft je als kijker ook de ruimte om de emoties rondom deze zaak te tonen. Zelfs de vreselijke zeur Peter R. de Vries is hier even menselijk. Als die man gewoon aan misdaadzaken werkt is het een kei, daarbuiten echt een enorm irritante man. Maar hij is wel een kei in zijn vak en zijn vastberadenheid heeft er wel voor gezorgd dat de ouders van Nicky antwoorden hebben gevonden.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Vraagje aan Ebenezer Scrooge en stinissen. Wat had deze docu anders moeten doen dat jullie er een voldoende voor over hebben gehad?

Het zal geen Emmy Award winnen, maar dit was toch gewoon een prima en helder verhaal?

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Ajax&Litmanen1 Het kwam bij mij vooral vanwege het feit dat de zaak al zoveel in het nieuws is geweest de afgelopen jaren waardoor er een soort van overkill optrad bij mij, vandaar.

Maar je hebt gelijk, er is niet veel mis met deze docu.

• 20924 berichten

Ajax&Litmanen1 schreef:

Was ook niks mis mee maar allemaal feiten en beweringen die we al kenden verder weinig nieuws onder de zon. Ik had hem ook een zes kunnen geven dus 3*