The Life and Trials of Oscar Pistorius (2020)

Documentaire / Biografie
340 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Daniel Gordon

De documentaire vertelt het verhaal van de Zuid-Afrikaanse atleet Oscar Pistorius die zich in 2012 ontpopte tot een wereldwijde superheld tijdens de Paralympische Spelen in Londen. Maar ook hoe de man die als Blade Runner miljoenen mensen inspireerde, het middelpunt werd van een moordonderzoek. De vier delen waarin de film is opgedeeld geven een compleet beeld van zowel de glorie als de tragiek rondom Pistorius. Aan de hand van archiefbeelden en interviews met familieleden van zowel Pistorius als van de vermoorde Reeva Steenkamp, blijft geen detail onderbelicht: de hoogtepunten op de atletiekbaan maar vooral ook de vroege ochtend van 14 februari 2013, waarin Steenkamp thuis in Pretoria door Pistorius wordt doodgeschoten - en het mediacircus dat er tijdens de rechtszaak op volgde.

• donderdag om 22:40 uur op TV (NPO 2)

Allemaal zeker niet onaardig, echter;
Ik vind deze zaak best interesaant maar niet zò interessant, zeg maar 340 minuten interessant...

Het is me echt wat té gedetailleerd allemaal, ik had het eenvoudig met de helft van de tijd gekund.
Voor mensen die echt enorme interesse in de zaak hebben is het vast een aanrader. Ik heb overigens de mening dat hij de waarheid spreekt, het is me allemaal wat te bizar om daadwerkelijk een bedoelde moord te zijn.

Ik denk dat hij gewoon een moordenaar is...