The Windsors: Inside the Royal Family (2020)

Documentaire
251 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Nicola Seare en Justin Hardy
met Rosamund Pike, Helena Blackman en Prince Albert

De Britse koninklijke familie heeft oorlogen, scheidingen, schandalen, ruzies en tragedies overleefd en zich tegen alle verwachtingen in goed staande weet te houden in de moderne wereld. Om zich ten tijde van de Eerste Wereldoorlog te kunnen distantiëren van Duitsland veranderde koning George V zijn Duitse achternaam van Saksen-Coburg en Gotha naar Windsor. Gebaseerd op het eeuwenoude kasteel Windsor dat Britsheid ademt en daarmee hopelijk ook de nationalistische opspattingen in het Verenigd Koninkrijk zou sussen. Dit is het begin van de Windsor-familielijn. Aan de hand van archiefmateriaal en commentaar van deskundigen wordt een nieuwe kijk op deze dynastie gegeven.