Rooting for Roona (2020)

India
Documentaire

geregisseerd door Pavitra Chalam en Akshay Shankar

In Jirania Khola, Tripura, in een verwaarloosd deel van het noordoosten van India, woont Roona. Ze is geboren met een waterhoofd zo groot dat haar hoofd te zwaar is om zelf te kunnen dragen. Een foto van een fotograaf wekte de aandacht van filmmakers Pavitra Chalam en Akshay Shankar. Ze legden het verhaal vast van een eenvoudig echtpaar, dat via crowdfunding de middelen wist te vinden hun geliefde dochter te laten behandelen.

avatar van bjerik76
zapte hier eigenlijk langs zonder hem te willen kijken, maar dacht vanwege de 40 minuten en hier en daar wat verder spoelen het allemaal wel oke zou zijn.
Echter na de eerste 2 minuten leefde ik al zo mee, dat van het verder spoelen niks meer kwam.

Zeer mooie en ook droevige docu, door de korte speelduur worden ook alleen de belangrijkste gebeurtenissen in beeld gebracht waardoor de aandacht ook wel blijft.

Wat een liefdevolle ( kinder) ouders, en ook de gehele omgeving accepteert dit kindje met zoveel liefde dat het allemaal erg aandoenlijk is, en je toch wel een traantje moet laten richting het einde, en je afvraagt wat nou beter was geweest.

mooie beelden, mooie muziek en mooie mensen eromheen .
vanwege de korte duur kan kijken echt geen kwaad.