Heroes of the Sky: The Real Mighty Eighth Air Force (2020)

Documentaire
120 minuten / 87 minuten (Ziggo On Demand)

geregisseerd door David Jakubovic
met de stem van Bob Woodruff

Deze documentaire vertelt het verhaal van de piloten die het lot van de geallieerden tijdens de Tweede Wereldoorlog hebben bepaald. Deze helden stonden bekend als de Mighty Eighth Airforce. De film bevat nooit eerder vertoonde archiefbeelden, geschoten vanuit de cockpits van de vliegtuigen die Hitlers dreigende luchtmacht (Die Luftwaffe) vernietigden.

Zeer interessante documentaire over de Amerikaanse bommenwerpereenheden die gestationeerd waren in Groot-Brittannië en van daaruit hun opdrachten uitvoerden boven bezet Europa en Duitsland.
Goed gedocumenteerd, met ooggetuigenverslagen.
En uiteraard ook nooit geziene beelden daar de documentaire dateert van 2020.
Aanbevolen voor wie de de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog volgt.