El Sendero de la Anaconda (2019)

Colombia
Documentaire

geregisseerd door Alessandro Angulo
met Wade Davis en Martin von Hildebrand

Een schrijver en een bevriende antropoloog reizen af naar de meest afgelegen delen van het Amazonewoud in Colombia. Ze gaan naar het gebied waar de Apaporis-rivier stroomt, en varen met een boot op de rivier over een afstand van 400 km. De mannen ontmoeten tijdens hun reis gemeenschappen die zich al eeuwen verzetten tegen verandering. Ze verkennen de ongelooflijke schoonheid van het Amazone-regenwoud, dat in de toekomst voor economische doeleinden dreigt te worden geëxploiteerd.