• 8.353.971 stemmen

Huisvrouwen Bestaan Niet 2 (2019)

Komedie | 105 minuten

Genre: Komedie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Aniëlle Webster

Met onder meer: Loes Luca, Jelka van Houten en Eva van de Wijdeven

IMDb beoordeling: 6,4 (353)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 12 december 2019

Plot Huisvrouwen Bestaan Niet 2

Gijsje, Marjolein en Loes zoeken naar de antwoorden op verschillende herkenbare levensvragen. De drie vrouwen worstelen lachend en vloekend ieder met hun eigen moeilijkheden die bij hun levensfases horen. Ze moeten leren omgaan met hun verplichtingen, verwachtingen en chaos.

imageimageimage

kappeuter (crew films)

Vanaf 12 december in de bioscoop (WW Entertainment)

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Zowaar leuk nieuws op het gebied van Nederlandse romcoms. Tot mijn eigen verbazing een paar keer hardop gelachen bij het eerste deel.

avatar van m1701

m1701

Hele grappige film. Leuke humor. Van Houten en en haar 'man' speelde voortreffelijk. Niet over de top, niet teveel clichés. Hierdoor een heerlijke film

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Huisvrouwen bestaan niet....

Nou, was dat maar zo...

avatar van bart007bond

bart007bond

Eva is trouwens wel erg knap.

Geen behoefte om deze film te kijken, kijk wel naar penoza met haar

avatar van THP

THP

Minder dan deel 1.

De trailer is eigenlijk een compilatie van de grappigste momenten.

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Niet eens slecht, heb me er best wel mee vermaakt. Maar wel erg simpel in brokjes verdeeld. Stukje dit, stukje dat, stukje zus, stukje zo, dan weer stukje dit, stukje dat etc.

Werd lekker in geacteerd, niet dat dat me veel uitmaakt in dit soort films, maar een pluspunt is het wel.

Verder natuurlijk allemaal miscommunicatie, maar dat is altijd zo in romcoms. Misschien bestaat sowieso 90 procent van de verhalen, en dus ook van de films wel uit miscommunicatie.

Mijn bioscoopfilmjaaropener van 2019, De Fabeltjeskrant, vond ik net iets leuker. Nu maar afwachten hoe de rest van het jaar gaat uitpakken.

avatar van Superboy

Superboy

Weinig humor... De karakters draaien maar een beetje om elkaar heen, en er gebeurt eigenlijk vrij weinig. Paar leuke momentjes, maar dat kan de film niet dragen. Jammer van de cast

avatar van Waku

Waku

Opnieuw een plezierige romcom om naar te kijken.

Waar de meeste komedies verzuipen in melige zoutloze grappen en matig acteerwerk weet dit tweede

" Huisvrouwen bestaan niet" overeind te blijven dankzij de degelijke prestaties van de cast.

Het verhaal is standaard maar de uitwerking is prima vertolkt.

Leuk.

avatar van Arri

Arri

Deel 1 was leuker. Wel erg simpel verhaaltje. Nogal onrealistisch ook hoe close hij was met z'n weddingplanner lijkt mij?

avatar van Leland Palmer

Leland Palmer

Het eerste deel was inderdaad veel leuker. Wat een dom geneuzel tussen Van Houten en Alkemade. Gaat echt van begin tot eind helemaal nergens over. Verder kijkt dit, net als deel 1, wel prima weg.

avatar van cornelis2

cornelis2

Drie aparte verhaallijnen over moeder en haar twee dochters. Loes Luca en Eva van de Wijdeven houden zich goed staande. De overacting van Jelka van Houten gaat echter irriteren. De mannen raken wat ondergesneeuwd in dit geheel. Leopold Witte en Henry van Loon schieten er bij hen wat mij betreft bovenuit. Leo Alkemade speelt de rol die hij meestal speelt en Jim Bakkum levert zijn naam en verschijning. Er zijn gelukkig nog wel enkele grappige stukjes, maar al met al was het wachten op het einde.

avatar van mrklm

mrklm

Moeder Loes [Loes Luca] en haar Marjolein [Jelke van Houten] en Gijsje [Eva van de Wijdeven] kampen opnieuw met 'vrouwenproblemen'. Marjolein denkt dat de pogingen van Huib [Leo Alkemade] om haar te verleiden tot een huwelijk plichtmatig zijn, Gijsje krijgt te maken met seksisme op de werkvloer wanneer het bedrijf waarvan zij CEO is genomineerd blijkt te zijn voor een prestigieuze prijs, en Loes raakt in de ban van de op het eerste gezicht zo charmante Bernd [Leopold Witte], wiens gedrag slecht in de aarde valt bij haar vrienden en familie. Vrij voorspelbare romantische komedie waarin de mannelijke karakters nog steeds vrij oppervlakkig zijn, maar de drie hoofdrolspeelsters doen net genoeg om de zaak drijvende te houden. De blauwdruk voor een vrouwenfilm, dus vrouwelijke kijkers geven dit mogelijk een sterretje extra.