Ottilie von Faber-Castell (2019)

Alternatieve titel: Ottilie von Faber-Castell - Eine Mutige Frau

Duitsland
Drama / Historisch

geregisseerd door Claudia Garde
met Kristin Suckow, Martin Wuttke en Johannes Zirner

Aan het einde van de 19e eeuw benoemt de potloodfabrikant Lothar von Faber zijn kleindochter Ottilie tot erfgename. De afdelingsdirecteuren moeten behoorlijk wennen aan een het idee dat er nu een vrouw aan het roer staat. Ottilie probeert zich staande te houden in deze mannenwereld en wil alles weten over het bedrijf: van de productie tot de verkoop.