Ring of Dreams (2019)

Nederland
Documentaire / Sport

geregisseerd door Willem Baptist
met Tengkwa, Emil Sitoci en Christian Ace

Zijn grote held was Hulk Hogan, die hem als zesjarige inspireerde om uiteindelijk zelf ook professioneel worstelaar te worden. Nu traint Tengkwa zelf een nieuwe generatie Nederlandse show-worstelaars, in een wereld waar fantasie en realiteit elkaar kruisen. Met hoop op roem en glorie, maar met weinig geld om hun droom te verwezenlijken, zullen alleen de die hards met ijzeren wilskracht en kilometers doorzettingsvermogen slagen. De documentaire geeft een kijkje achter de schermen van show-worstelen in Nederland, waar jongens en meiden vechten voor hun dromen, en proberen te ontsnappen aan hun dagelijks leven.

avatar van technotron
Benieuwd, de vorige film van de regisseur vond ik toch echt wel een enorme interessante 'opvaller'. De poster en trailer intrigeren in ieder geval nu al.

avatar van DeVries1970
Gezien op het filmfestival in Utrecht.
Prachtig onderhoudende documentaire die hilarisch grappig is op momenten maar me uiteindelijk toch ook wel heel onverwacht wist te ontroeren. Vooral wanneer je meer over de achtergrond van de worstelaars te weten komt en snap hoe ze volharden in het willen waarmaken van hun dromen. Respect.

Verder sluit ik me aan bij deze review:
Ring of Dreams (2019) ★★★★ recensie - Cinemagazine

avatar van film_girly
DeVries1970 schreef:

Helemaal mee eens.

Vanaf 14 november in de bioscoop (Herrie Film & TV)

avatar van technotron
DeVries1970 schreef:

Verder sluit ik me aan bij deze review:
Ring of Dreams (2019) ★★★★ recensie - Cinemagazine

Eens. Sterke film met humor. (ook qua vormgeving). Normaal lees ik me van tevoren niet zo in middels reviews, maar deze vond ik dan weer treffend: volkskrant.nl ****

avatar van ILDIB
Interessant om de behoorlijk amateuristische achtergrond te zien bij de mensen die toch op niveau moeten presteren. Geboeid gekeken al had er wat meer van de gevechten in gemogen.

avatar van Pangu
Erg vet...met retro sausje.

avatar van Baboesjka
Ik heb niks met worstelen/vechtsport, maar deze documentaire vond ik wel interessant. Show-worstelen vind ik wat bijzonders hebben, ik vind het mooi, helder en kleurrijk in beeld gebracht en leuk om de personen te volgen die deze sport beoefenen, of een show-worstelaar willen worden. Fijne lengte, niet te lang. Het werd niet saai. Het geweld vond ik soms erg pijnlijk om naar te kijken. Ik houd niet van geweld. Verder geen minpunten. Een 7. 3,5*