An Ocean Story (2019)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Sander van Weert
met Nanne van Hoytema, Thomas van Thiel en Sylvia Earle

Vervuiling, overbevissing en klimaatverandering; de leefbaarheid van onze oceanen staat onder grote druk - moeten wij vrezen voor haar voortbestaan? Sander Van Weert, filmmaker, Nanne van Hoytema, mariene bioloog en Thomas van Thiel, oprichter van By the Ocean We Unite, gaan in deze documentaire naar de World Ocean Summit 2018 in Mexico. Zij spraken met politieke wereldleiders, klimaat- en oceaan wetenschappers en topmensen uit het bedrijfsleven. Ook bezochten zij lokale initiatieven en helden die zich inzetten voor het voortbestaan van de mangroven, stranden en koralen. Wie neemt de verantwoordelijkheid?

• Vanaf donderdag 3 oktober in de bioscoop

Vanaf 3 oktober in de bioscoop (In the Air)