A Febre (2019)

Alternatieve titel: The Fever

Brazilië / Frankrijk / Duitsland

geregisseerd door Maya Da-Rin
met Regis Myrupu, Rosa Peixoto en Johnatan Sodré

In Manaus is de veertiger Justino werkzaam als bewaker op een vrachthaven. Zijn vrouw is een tijd geleden overleden waardoor zijn jongste dochter Vanessa de enige is die hem thuis opwacht. Echter niet meer voor lang, omdat ze binnenkort aan een studie geneeskunde gaat beginnen. Justino voelt zich niet thuis in zijn dorp en lijkt veroordeeld tot een bestaan zonder eigen honk. Wanneer hij door een hoge koorts overvallen wordt, wordt Vanessa gedwongen te kiezen tussen haar droom als arts en haar zieke vader.

Intrigerend, subtiel rijk, uitgevoerd met tintje magisch realisme. Beetje Thais.

Meandert maar wat voort zonder echt ergens uit te komen.