The Last Male on Earth (2019)

Alternatieve titel: Last Male Standing

Nederland / Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Floor van der Meulen

Een jaar geleden overleed in Kenia de laatste mannelijke noordelijke witte neushoorn, genaamd Sudan. In de jaren voor zijn dood was hij allesbehalve alleen. Hij werd dag en nacht bewaakt door gewapende rangers en liefdevol gevoerd en geaaid door zijn vaste verzorgers. Journalisten en toeristen van over de hele wereld kwamen langs om nog een glimp van hem op te vangen. En nog altijd zijn wetenschappers vastbesloten om zijn soort te laten voortbestaan met het sperma dat nog voor minstens 3000 jaar ligt opgeslagen in Europese stikstoftanks.

• Vanaf 19 september in de bioscoop

Vanaf 19 september in de bioscoop (Cinema Delicatessen)