Zondag (2004)

Alternatieve titel: One Night Stand - Zondag

Nederland

geregisseerd door Froukje Tan
met Marieke Heebink, John Buijsman en Tracey Moore

Tijdens een uitgaansavond in Rotterdam ontmoet de 34-jarige Ierse Renée de achttienjarige Tom. Hij neemt haar op zijn brommer mee naar huis, ergens op het platteland en na een gepassioneerde nacht verdwijnt hij de volgende ochtend schielijk om te gaan voetballen. Renée denkt rustig te kunnen doorslapen, maar komt er al snel achter dat zij niet alleen in huis is; Tom woont nog gewoon thuis. Ze wil stilletjes verdwijnen, maar wordt 'ontdekt' en min of meer gedwongen de zondag door te brengen met Toms ouders, zijn puberende broertje, het pientere zusje en oma en opa. Ondanks dat iedereen zijn best doet, werkt Renée's aanwezigheid als een katalysator op latent aanwezige spanningen.