Focus Iran (2017)

Alternatieve titels: De Vrouwelijke Fotografen van Iran | Focus Iran: L'audace au Premier Plan

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Nathalie Masduraud en Valérie Urréa
met Solmaz Daryani, Gohar Dashti en Anahita Ghabaian

Fotografen hebben het in de Islamitische Republiek Iran niet gemakkelijk, want censuur is er alomtegenwoordig. Toch is er in hedendaags Iran een generatie jonge fotografen opgestaan die de wereld een nieuwe kijk op het land wil geven. Fotografen als Newsha Tavakolian, Solmaz Daryani en Tamineh Monzavi nemen de kijker mee op reis door een Iran, dat niet alleen een rijke culturele geschiedenis heeft, maar dat ook volop in ontwikkeling is.