Chez Jolie Coiffure (2018)

1 stem

België
Documentaire

geregisseerd door Rosine Mfetgo Mbakam

Sabine, geboren en opgegroeid in Kameroen, wil een betere toekomst voor haar en haar familie. Zij gaat in op een aanlokkelijk voorstel van een arbeidsbureau en gaat aan de slag als huishoudhulp in Libanon. Maar de arbeidsomstandigheden zijn verschrikkelijk, ze wordt behandeld als een slaaf. Na een paar jaar ziet ze de kans te ontsnappen en na een lange tocht belandt ze in België. Daar start ze een kapperszaak in de Brusselse Matonge-wijk. Maar zonder de nodige verblijfspapieren leeft ze met de constante angst opgepakt te worden.