Tookae Ruk Pang Mak (2014)

Alternatieve titel: Chiang Khan Story

1 stem

Thailand
Romantiek

geregisseerd door Yuthlert Sippapak
met Jirayu La-ongmanee, Chontida Assawahem en Nattapat Nimjirawat

Tookkae is een filmliefhebber wiens passie hem naar de showbusiness brengt. De nostalgische herinneringen van Tookkae omvatten de tijd die hij doorbracht in zijn jeugd met een meisje genaamd Pang, van wie hij nog steeds houdt. Een script dat hij schrijft brengt hem en Pang met grote moeite weer samen.

Leuk tussendoortje van Sippapak.

Geen groots regisseur, maar maakt geregeld toch wel leuke films. Dit is er zo ook wel eentje, al is het dan duidelijk een kleiner filmpje dat er niet echt bovenuit steekt. Niet meteen een film voor het grote publiek dus, maar liefhebbers van de Thaise film zullen hier wel weg mee weten.

De film heeft ook eventjes nodig om vol op gang te geraken, maar eens vertrokken is het een lief en warm romantisch avontuurtje. Een klein beetje drama erbij, maar het is toch vooral het warme karakter van de film dat de bovenhand haalt.

Visueel netjes in beeld gebracht, mooi en zacht kleurgebruik, enigszins idyllisch. Enkel het camerawerk had wel net wat beter gemogen. Acteerwerk is degelijk maar niet echt opvallend en het had ook wel wat korter gemogen. Echt lang zal de film niet bijblijven, maar Sippapak stelt zelden echt teleur.