Gliese 581 (2015)

Nederland
Sciencefiction

geregisseerd door Rianne Haak
met Sanne van Dijk, Raymond Thiry en de stem van Casper Gimbrère

Het verhaal van astronaute Eva, geboren in het jaar 2207. Getraind voor een specifieke missie; reist ze af naar het stelsel Gliese 581 om een planeet als de aarde te vinden. Een technisch mankement brengt Eva echter voor een onmogelijke keuze. Terugkeren naar het ruimtestation Erebus of haar missie voorzetten. Wetende dat de kans om ooit nog terug te keren zeer klein is.

avatar van SnakeDoc
In Film > Overige films > Gliese 581 (2015):

Ik ontdekt per toeval (vandaag pas) dat er een Nederlandse sciencefiction in de maak is. De film (afstudeer project) zal 40 minuten duren, word geregisseerd door Rianna Haak en heeft inmiddels al een trailer. Ben hier als liefhebber van SCIFI wel erg benieuwd naar. Het plot en de trailer komen wel redelijk serieus en knap over.

CineCrowd ~ Project pagina Gliese 581

De film is dit jaar uitgekomen.

Gliese 581 (2015) - imdb.com
Gliese 581 | Facebook

Of de film alsnog toevoegbaar is dat heb ik nog niet uitgezocht.