Nakimushi Shottan no Kiseki (2018)

Alternatieve titel: The Miracle of Crybaby Shottan

Japan

geregisseerd door Toshiaki Toyoda
met Ryûhei Matsuda, Yôjirô Noda en Hirofumi Arai

In shogi, de Japanse variant op schaak, is 26 de leeftijdsgrens om te kwalificeren als professioneel speler. Shoji Segawa (Ryuhei Matsuda) valt na jaren proberen net buiten de boot. Door zijn passie en talent laat hij zich niet weerhouden om zich als nog te kwalificeren. In strijd tegen de Japan Shogi Associatie doet hij een ongehoorde poging om als dertiger prof te worden.