Soi Yat Hei (2013)

Hongkong
Romantiek / Drama

geregisseerd door Clarence Yiu-leung Fok
met Kai Ko, Angelababy en Michelle Chen

Cool is een man die niet in staat is te lachen. Op een dag ontmoet hij Jojo, een meisje dat aan geheugenverlies lijdt. De twee lijken elkaar gevonden te hebben, maar wanneer Jojo's ex-verloofde weer opduikt verstoort dat hun prille geluk. Daarnaast is er ook het verhaal van Lee en Boy, twee mensen die elkaar via het internet leren kennen en afspreken om zeven dagen met elkaar door te brengen.

Wat flauwig.

Gezien de namen lagen de verwachtingen misschien toch net wat hoger, anderzijds is Hong Kong gewoon niet zo geweldig goed in romantische films, zeker niet wanneer er qua acteurs en regisseurs buiten de geijkte namen gekeken wordt. Zo heeft Donnie Yen bijvoorbeeld wel z'n talenten, maar drama is daar niet echt eentje van.

Met Clarence Fok en Angelababy nog wat bekende namen op de poster, maar veel baat het jammer genoeg niet. De verhaaltjes zijn wat aan de flauwe kant en voelen vooral dik aangezet en sentimenteel aan. Visueel is het bij momenten nog wel redelijk, maar ook niet genoeg om de film nu écht te redden.

Gelukkig duurt het niet lang, en met twee verhaaltjes binnen één film verveelt het ook niet echt, maar een echte aanrader is het zeker niet. Interesse in bepaalde acteurs is zo'n beetje de enige reden om deze film te willen kijken, verder is het doorsnee filler. Oké voor een keertje, maar niet voor herhaling vatbaar.