Pettersson und Findus - Findus Zieht Um (2018)

Alternatieve titel: Pettson and Findus - Findus Moves House

Duitsland
Familie

geregisseerd door Ali Samadi Ahadi
met Marianne Sägebrecht, Stefan Kurt en Ulrike Tabor

Sinds Findus een nieuwe matras heeft gekregen, springt hij er graag elke ochtend wild op - bij voorkeur om 4.00 uur - om Pettersson wakker te maken. Deze laatste scheldt Findus uit en zegt dat hij moet stoppen met springen of dat hij het bed ergens anders zal plaatsen. Findus reageert - tot Petterssons verbazing - vol zelfvertrouwen en vraagt hem of hij dat dan ook wil doen. Samen zetten ze het oude bijgebouw om in een "klein maar ruim huis" voor Findus. Wat Pettersson niet weet, is dat Findus de hele zaak veel serieuzer neemt dan hij is en verheugd is over zijn nieuwe onafhankelijkheid.