Het Fatale Scooterongeluk (2019)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Hetty Nietsch

Op 15 januari 2010 reden twee mannen op een gestolen scooter door Nijmegen. Toen de politie hen wilde aanhouden, sloegen ze op de vlucht. Tijdens de dollemansrit die volgde, reden ze op een zebrapad een voetganger dood. Wat volgde was een acht jaar lange juridische strijd. Want wie bestuurde de scooter? De twee mannen geven elkaar de schuld, ooggetuigen spreken elkaar tegen en de politie heeft geen technisch bewijs.

avatar van Banjo
Een zeer triest gebeuren dit ga ik misschien wel even zien als ik zin heb..

avatar van Knisper
Interessant onderwerp, maar een zeer slechte documentaire. Zit geen flow in en met een verteller...

Inderdaad erg slecht en veel te beknopt.
Het is een heel bekend onderwerp hier (gebeurde ca 300 meter van mn voordeur) maar hier worden slechts wat pratende hoofden in beeld gebracht die zogenaamd 8 jaar rechtsgang moeten weergeven.