Bonnie Prince Charlie (1948)

Alternatieve titel: Anthony Kimmins' Production Bonnie Prince Charlie

Verenigd Koninkrijk
Biografie / Drama

geregisseerd door Anthony Kimmins
met David Niven, Margaret Leighton en John Laurie

In 1743 besloot James Francis Edward, prins van Wales, dat hij te oud was om naar Engeland terug te keren om de Engelse, Schotse en Ierse kronen terug te winnen. Hij woont in ballingschap op het vasteland van Europa en roept zijn zoon Prins Charles Edward Stuart op om hem de opdracht te geven de kronen terug te vorderen van de zittende koning, koning George II. Het Huis van Stuart krijgt de steun van hun katholieke onderdanen, terwijl Koning George II, van het Huis van Hannover, de steun van de protestanten heeft.