Myeong-gi (2014)

Zuid-Korea
Drama / Romantiek

geregisseerd door Hyeon Kang
met Min-Yeoung Kim, Soo-ho Lee en Jeong-seok Kim

Ae-rang is een beroemde gisaeng (vrouwelijke entertainer), die met haar onweerstaanbare verleidingstechnieken mannen in een oogwenk inpalmt en als het ware uit haar hand laat eten. Op een dag wordt een inspecteur naar haar dorp gestuurd. Naar verluidt is hij immuun voor welke verleiding dan ook. De lokale magistraat, die niet op een inspectie zit te wachten, sluit een weddenschap af met Ae-rang, dat zij niet in staat zal zijn de inspecteur te verleiden.

Sensuele tragikomedie over een beeldschone gisaeng, die in opdracht van een corrupte magistraat alles uit de kast haalt om een ambtenaar in haar bed in te krijgen. Dat heeft nog heel wat voeten in de aarde.
De film besteedt veel aandacht aan de buitenechtelijke activiteiten van de vrouw van de ambtenaar. Jammer, want een meer subtiele aanpak van die tweede verhaallijn zou de film ten goede gekomen zijn.
Voor een boeiende film is meer nodig dan de schoonheid van protagoniste Min-yeong Kim en een handvol seksscènes. Matig.