Kaze no Iro (2017)

Japan
Drama / Romantiek

geregisseerd door Jae-young Kwak
met Yûki Furukawa, Takemi Fujii en Naoto Takenaka

Op zoek naar zijn al dagen verdwenen vriendin Yuri belandt Ryo in een nachtclub met magie als thema. Daar worden ook goochellessen gegeven worden en al snel blijkt dat Ryo daar aanleg voor heeft. Op een dag krijgt hij een telefoontje van Yuri’s moeder, die hem laat weten dat Yuri dood is. Ryo herinnert zich dat zijn vriendin hem ooit verteld heeft, dat op het eiland Hokkadio een meisje woont dat identiek is aan haar. Geïntrigeerd door die mededeling besluit Ryo naar Hokkaido te reizen om de dubbelganger van Yuri te zoeken.

Het gegoochel met namen en persoonlijkheden kan niet verhullen dat dit een matige film is, die in cirkeltjes lijkt rond te draaien, de beide aantrekkelijke protagonisten ten spijt.
Teleurstellend werk van de regisseur, die ons eerder trakteerde op mooie films als The Classic (2003) en vooral My Sassy Girl (2001).