The Perfect Host: A Southern Gothic Tale (2018)

Alternatieve titel: The Perfect Host

1 stem

Drama / Thriller

geregisseerd door Derrick Sims
met Suilma Rodriguez, Janis Duley en Chase Ryan Jeffery

Na de dood van haar moeder keert Julie met haar dochter terug naar haar vroegere woonplaats. Ze merken al snel dat ze nergens kunnen verblijven. Frances Allen, een bekende van Julie's moeder, biedt hen een kamer in haar landhuis aan. Terwijl Julie haar familiezaken regelt, hoort ze verhalen over de geschiedenis van het huis en ontdekt ze dat de eigenaren misschien meer van haar willen dan alleen maar gezelschap.

avatar van joolstein
Door de titel "een Zuidelijk-gotische verhaal" en de poster werd ik nogal op het verkeerde been gezet. Oké de titel klopte wel want er is een verouderd vooroorlogs herenhuis, het speelt zich af in het zuiden van Amerika en er is ook een lieftallige gastvrije oude vrouw. Echter draait de film teveel om het wel en wee van Julie(Suilma Rodriguez) en haar dochter Ellie. En daardoor veel minder om de wel of niet van de bovennatuurlijke zaken. Gek genoeg want de film is opgenomen in één van de bekendere spookhuizen van Amerika; het Allen House, waarin 1949 LaDell Allen Bonner zelfmoord pleegde (Julie en Ellie sliepen in deze kamer) Ook laat dat verhaal nogal wat vragen onbeantwoord. Het hoogtepunt is nog enigszins de moeite waard maar komt ook niet heel onverwachts. Je weet al heel gauw hoe de vork in de steel zit en om daarvoor eerst onnodig veel ander bijzaken te bekijken? Het voelt vooral als één groot intermezzo. Was dan alles slecht, nee eigenlijk niet! Er zijn geen goedkope jumpscares, geen abrupte geluidsuitbarstingen, het camerawerk was best goed maar ja verder ook niet veel andere horror-elementen! Erg jammer!