Widow of Silence (2018)

India

geregisseerd door Praveen Morchhale
met Ajay Chourey, Shilpi Marwaha en Bilal Ahmad

Aasia werkt als verpleegster in een ziekenhuis in Kasjmir om zichzelf, haar elfjarige dochter en haar zieke schoonmoeder te onderhouden. Ze is, zoals het hier bekend staat, een 'half-widow': haar man is, zoals veel mannen in deze Indiase regio; opgepakt en nooit meer teruggekeerd. Naast haar werk en de zorg voor haar familie is Aasia veel tijd kwijt aan haar pogingen het overlijdensdocument van haar man te bemachtigen; een uitzichtloos spel dat ze al zeven jaar met een berekenende ambtenaar speelt.

Hoofdprijs (Canvas award) en "The behind the scène" award op het MOOOV filmfestival 2019.