Liway (2018)

Filipijnen

geregisseerd door Kip Oebanda
met Glaiza de Castro, Kenken Nuyad en Dominic Roco

Dakip is een kleine jongen die bij zijn ouders, Day en Ric, woont in Camp Delgado, een geïmproviseerde gevangenis in een militair kamp voor zowel rebellen als criminelen. Day doet haar best om het kind te beschermen tegen de harde realiteit van hun leven. Ze vertelt verhalen over een tovenares genaamd Liway, met liedjes en verbeeldingskracht om haar jongen te behoeden voor trauma. Echter, aan het einde van de staat van beleg haalt haar eigen duistere verleden haar in en wordt het leven van de gedetineerden steeds moeilijker. Ze wordt geconfronteerd met de wrede mogelijkheid dat de keuze voor het belang van haar kind betekent dat ze hem nooit meer zal zien.