Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

De Libi (2019)

Nederland

geregisseerd door Shady El-Hamus
met Bilal Wahib, Danïel Kolf en Oussama Ahammoud

'De Libi is een komisch portret van drie moderne titaantjes (17-18 jaar) die we vierentwintig uur lang volgen door Amsterdam. De drie jongens doen er alles aan om die avond de fameuze nachtclub ‘Jimmy Woo’ binnen te komen om zo te bewijzen wat ze waard zijn in het leven. Een film over een ontembare levenslust en dromen van een toekomst vol mogelijkheden. Over drie jongens die er alles aan doen om door de rest van de wereld gezien te worden.

Vanaf 13 juni 2019 in de bioscoop (Gusto Entertainment)

Zwolle84
Waarschuwing: dit is waarschijnlijk de Pathé sneak van vanavond...

Geen waarschuwing nodig hoor. De Libi heeft vaart, de chemie tussen de drie acteurs is fantastisch en de film bruist van de energie. Gaan!

avatar van peterjames777
Geinige, vlotte film met fijne hoofdrolspelers en een fijne soundtrack. Sommige scenes zijn hier en daar wat geforceerd of cliché maar dat mag de pret niet drukken.

avatar van Walter S.
Ik sweer je broer, je weet toch.

Ik heb niet zoveel met die raar pratende hippe stoere vogels van tegenwoordig, maar ik heb me desondanks wel vermaakt met deze film.
Leuk dagje met 3 bluffertjes in Amsterdam. Heeft zeker zijn momenten.

Niet hoogstaand maar wel leuk voor een zondagmiddag.

Amsterdam anno 2019 wat een vreselijke stad het lijkt wel of er alleen nog maar allochtonen mensen wonen en de voertaal in winkels is Engels...

Begrijp eerlijk gezegd die hoge scores niet. Vond het een prima film, maar niet echt hoogstaand.
Ik irriteerde me ook een beetje aan achtergrondinformatie dat ontbrak bij alle 3 de gezinnen.
Komedie kan ik het ook niet echt noemen, vond het eerder een drama met een "komisch" randje ofzo.

stinissen schreef:

1 ster voor Amsterdam als stad, maar wat vind je van de film?

Walter S. schreef:

1 ster voor Amsterdam als stad, maar wat vind je van de film?

Ook ruk heb niks met dat petjes volk en die vreselijke straat taal.

stinissen schreef:

Ook ruk heb niks met dat petjes volk en die vreselijke straat taal.

Ik ook niet echt, maar vond het zowaar toch een leukere film dan ik verwacht had.

avatar van Drulko Vlaschjan
Ik ben ongeveer halverwege weggelopen, anders was het waarschijnlijk een halve ster geworden maar dat voelde nu toch een beetje lullig. Misschien slaat mijn lage beoordeling nergens op omdat er een grandioze twist in zit die alles in een ander daglicht zet.

Dat als disclaimer. Dan nu de mening: wat een ontzettend slechte film zeg. Ongelooflijk. Zeer matige en onnatuurlijke dialogen die ook nog eens gebrekkig geacteerd werden, niet alleen door de nieuwkomers maar ook door gevestigd acteurs als Nadja Hüpscher en Pieter Bouwman. Ik snap dat je de lat bij dit soort films niet al te hoog moet leggen, het is geen Tarkovsky of zo, maar ook voor een Nederlandse komedie is het ontzettend matig en amateuristisch en totaal ongrappig. Je kunt zelfs Het Schnitzelparadijs beter nog eens opzetten. (Dat is natuurlijk geen advies, maar een metafoor om aan te geven hoe beroerd De Libi is.)

Als iemand me zou vragen waar deze film over gaat zou ik er niets interessants van kunnen maken, want het verhaal is gewoon enorm simpel. Juist dat maakt het verrassend hoe leuk ik deze film vond. Ik kijk normaal nooit films op Videoland maar deze werd al de hele week groot aangeraden op de homepagina, dus klikte hem maar eens aan. Grappige moment, leuke personages.