Nowy Swiat (2015)

Alternatieve titel: New World

Polen

geregisseerd door Elzbieta Benkowska, Lukasz Ostalski en Michal Wawrzecki
met Sebastian Fabijanski, Hassan Akkouch en Katarzyna Dabrowska

Een omnibus van drie verhalen over drie jonge mensen die proberen om hun plaats te vinden in een betere wereld… in Polen. Żhanna is met haar kind Wit-Rusland ontvlucht, een land dat in chaos uiteenbarst en waar ze haar echtgenoot, een beroemde oppositieleider, heeft achtergelaten. Azzam werkte in Afghanistan als tolk voor het Poolse leger, waardoor hij als verrader werd beschouwd. Nu vecht hij met zijn oorlogstrauma. Nadat haar familie haar afwees, liet Vera de Oekraïne achter zich om een nieuw leven te beginnen, tot haar verleden haar plots begon te achtervolgen.