Survivors (2018)

1 stem

Sierra Leone / Verenigde Staten
Documentaire

geregisseerd door Anna Fitch, Lansana Mansaray, Arthur Pratt en Banker White

Een collectief van filmmakers in Sierra Leone filmde het dagelijks leven van een aantal hulpverleners tijdens de ebolacrisis in 2014, waarbij gedurende een periode van 21 maanden duizenden mensen in West-Afrika geïnfecteerd werden met het dodelijke virus. De film richt zich, met filmmaker en pastoor Arthur Pratt als gids, op een aantal hoofdpersonen, onder wie ambulancechauffeur Mohamed en verpleegkundige Margaret. Beiden maken lange dagen en riskeren hun eigen leven, doordat ze, weliswaar met beschermende kleding en strikte regels omtrent hygiëne, toch voortdurend in contact komen met geïnfecteerde patiënten.

avatar van John Milton
Schrijnende docu over de Ebola crisis. Niet specifiek bijzonder vakkundig gemaakt, maar het drama komt alsnog goed binnen.