Nixen (2018)

Duitsland
Familie / Muziek

geregisseerd door Katinka Narjes
met Odine Johne, Lucy Wirth en Emelie Harbrecht

Het leven van twee zussen kent een onduidelijke toekomst. In hun jeugd vormden Nene en Ava een zangduo. Nu is er een kind, een baan in een café, een partner en hun beider moeder, die nog steeds kritisch op hen is. Een zuster regelt in het geheim een optreden voor beiden, en dat haalt bij de ander het leven gevoelsmatig overhoop.

avatar van Verhoeven
Draaide op het Tallinn Black Nights Film Festival:
Accompanied by an original jazz score, images dance about as they tell the story of a symbiotic love between sisters, of irrationality, of staying close and letting go. The most beautifully cinematic young piece from Germany this year.