Mayfair (2018)

Zuid-Afrika
Actie / Misdaad

geregisseerd door Sara Blecher
met Ronak Patani, Wayne Van Rooyen en Ameera Patel

Computergenie en verloren zoon Zaid is op een spirituele ontdekking. Als internationale hulpverlener woont hij zo ver mogelijk weg van zijn vader, Aziz Randera, een succesvolle import-exporteur, een witwasser en een afperser. Als Zaid ontslagen wordt in een vluchtelingenkamp, omdat hij de regels omzeilt om feitelijk iets goeds te doen, keert hij sinds lang terug naar Mayfair, een Indiase moslimenclave in Johannesburg. Daar is alles veranderd: de oude wijk is vol immigranten met tegenstrijdige gewoonten. Zijn vader heeft het zwaar na een deal met meedogenloze Somaliërs. Jonge Turken ruiken bloed en bestoken het familiebedrijf. Zaid blijft er buiten, totdat Ameena, zijn eerste liefde, en Faiza, zijn kleine zusje, worden gekidnapt na een mislukte poging geld achter te laten om de Somalische deal op te lossen. Zaid vecht om een ​​goede man te zijn in een slechte wereld, maar de wereld vecht terug.