Underdown (2018)

Duitsland / Libanon / Qatar
Documentaire

geregisseerd door Sarah Kaskas

In de betonnen jungle van Beiroet probeert de karaktervolle taxichauffeur Abu Hussam zich staande te houden. Hij droomt ervan een dak boven zijn hoofd te hebben, maar tot die tijd slaapt hij op straat en rijdt hij met rokende motorkap door de straten van Beiroet. Alcohol biedt troost, voor even. De stadse chaos past hem wel, zegt hij, want “als er in dit land orde bestond, zou ik niet kunnen drinken en rijden tegelijk.”