Lost Reactor (2018)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Alexandra Westmeier

Kerncentrale Krim, een van de kostbaarste projecten in de geschiedenis van de Sovjet-Unie, heeft geen dag gedraaid. Na de kernramp in Tsjernobyl werd de afronding van de bouw afgeblazen. Anno nu ligt het apocalyptische gevaarte op het Krim-schiereiland erbij als een ruïne. De wind heeft er vrij spel en duiven nestelen zich overal. Schijnbaar van God verlaten, blijken op dit terrein dat inmiddels Russisch grondgebied is, wel degelijk mensen te leven. Het markante bouwwerk vormt de kern van Lost Reactor, maar staat ook centraal in een lastig conflict tussen Oekraïne en Rusland.

avatar van BlueJudaskiss
Dit lijkt me interessant Mocht iemand dit ooit buiten IDFA vinden dan hou ik me aanbevolen via een PM.