Nëntor i Ftohtë (2018)

Alternatieve titel: Cold November

Kosovo / Albanië / Macedonië

geregisseerd door Ismet Sijarina
met Kushtrim Hoxha,, Adriana Matoshi en Emir Hadzihafizbegovic

Begin jaren negentig heeft de Joegoslavische regering de autonomie van Kosovo gedwarsboomd, het parlement ontbonden en de nationale televisie afgesloten. Instituties werden gereorganiseerd door de nieuwe autoriteiten, terwijl de meerderheid van de burgers reageerde met vreedzame demonstraties. Tijdens deze vreselijke tijd moet Fadili, die als archivaris werkt, kiezen tussen twee kwaden. Hij verdringt daarom onwillekeurig en ongewild zijn schaamte, verdraagt ​​de druk van alle kanten en verdringt de slechte reputatie met één reden: om voor zijn gezin te zorgen.