aKasha (2018)

1 stem

Zuid-Afrika / Sudan / Duitsland / Qatar

geregisseerd door Hajooj Kuka
met Abdallah Alnur, Ganja Chakado en Ekram Marcus

Adnan is een revolutionaire oorlogsheld wiens liefde voor vechten en zijn AK-47 alleen wedijvert met zijn gevoelens voor Lina, zijn geduldige lieveling. Wanneer Adnan te laat is om terug te keren naar de militaire basis, lanceert de legerbevelhebber een "kasha" (een razzia) om spijbelende soldaten op te sporen. Adnan wordt afgeleid door Lina, wordt overrompeld en gaat er vandoor. Hij sluit zich aan bij Absi, eerder een liefhebbend type dan een jagerstype die ook op de vlucht is. Samen stippelen deze twee onwaarschijnlijke vrienden een route uit om Adnan te herenigen met zijn wapen en met Lina. Door middel van een reeks wrange en humoristische incidenten van meer dan 24 uur verkent 'A Kasha' het leven en de liefde in door rebellen bewaakte gebieden in Soedan.