Aufbruch in die Freiheit (2018)

1 stem

Duitsland

geregisseerd door Isabel Kleefeld
met Anna Schudt, Christian Erdmann en Alwara Höfels

1971. Erika's drie kinderen en werk in het familiebedrijf vergen van haar al het uiterste, maar haar man Kurt geeft haar klachten geen gehoor. Wanneer ze ongewild zwanger wordt, laat ze de foetus in het geheim en illegaal aborteren in Keulen. Het komt echter tot hevige bloedingen en een noodoperatie redt op het nippertje haar leven. Eenmaal weer thuis komt Erika erachter dat Kurt weet heeft van haar abortus en dat hij stilzwijgend heeft toegestaan dat ze haar leven riskeerde. Daarop neemt ze samen met de kinderen haar intrek bij haar zus Charlotte, maar juridisch heeft ze geen been om op te staan.