Free Fight (2018)

Alternatieve titel: One Night Stand XIII - Free Fight

Nederland

geregisseerd door Sven Bresser
met Chiem Vreeken, Aleksej Ovsiannikov en Olivia Lonsdale

Als MMA-­vechters zijn broers Joes en Matthias onafscheidelijk. Veel spreken doen ze niet: de lichaamstaal beheersen de broers Joes en Matthias des te beter. Ze trainen onafgebroken voor hun MMA­-kampioenschap. Tijdens die sessies zijn hun lichamen volledig in harmonie. Kort voor een belangrijk gevecht komt hun moeder echter te overlijden. Opeens hebben de broers meer nodig dan alleen hun spierballen en vechtersinstinct. Voor het eerst komen ze met elkaar in conflict.

Een heel knappe prestatie van Sven Bresser om in zo'n korte film zoveel lagen aan te brengen! De emoties van enerzijds Joes en aan de andere kant de opgekropte woede van zijn broer Matthias. De spanning tussen de twee is bijna voelbaar. Naarmate het eind van de film nadert wordt op een mooie manier duidelijk dat de dood van hun moeder Matthias zeker zo veel raakt.
Mooi verhaal met een schitterende soundtrack maakt dat ik deze parel alsnog beoordeel met 4 ☆

avatar van Baboesjka
Wat een mooie, kleine film. Ik vind het knap gespeeld en het verhaal wist mij te raken. Het is erg emotioneel en die emoties worden goed vertolkt. Iedereen rouwt op zijn eigen manier en de opbouw in de film vind ik sterk. Fijne speelduur ook. Niet te lang/te kort. Ik schroef de gemiddelde score hier dus graag iets op. Een 8. 4*