Onna Shikeishû no Datsugoku (1960)

Alternatieve titels: Death Row Woman | 女死刑囚の脱獄

1 stem

Japan
Misdaad

geregisseerd door Nobuo Nakagawa
met Miyuki Takakura, Tatsuo Terashima en Yôichi Numata

De rijke industrieel Imai ziet zijn oudste dochter Kyôko graag trouwen met Aoki, die hij ziet als de ideale kandidaat om zijn bedrijf over te nemen. Kyôko geeft echter de voorkeur aan de ruige maar arme Sôichi boven de brave Aoki. Als ze op een avond haar vader vertelt dat ze weigert met Aoki te trouwen en zwanger is van Sôichi, wordt ze verbannen uit de familie. Seconden nadat ze de kamer verlaat, valt haar vader echter dood neer, vergiftigd zo blijkt. Kyôko wordt ten onrechte hieraan schuldig bevonden en krijgt de doodstraf opgelegd.