Shishûgoku: Ki no Hen (2017)

Alternatieve titels: Corpse Prison: Part One | 劇場版 屍囚獄 起ノ篇

Japan
Horror

geregisseerd door Hideo Jôjô
met Moemi Katayama, Anna Tachibana en Shin'ichi Wagô

Al ruim vijftig jaar zijn er geen meisjes meer geboren in het kleine bergstadje Yasaka. Mikoto en haar medestudenten bezoeken het stadje en worden met open armen ontvangen door burgermeester Amano en de andere mannelijke inwoners. Maar al snel bekruipt hen het gevoel dat Yasaka een duister verleden heeft en dat het zich spoedig zal herhalen.

avatar van John Milton
Hoe wordt dit opgenomen? Tangerine (2015) werd in 2015 op een iPhone 6 opgenomen (en dat was geen geweldige camera, I should know) en dat ziet er beduidend beter uit. Ok, hij had hulpstukken, maar een goede camera kost tegenwoordig weinig, en een DIY steadycam ook niet.

Waarom ziet het er zo amateuristisch uit?

Misschien fan van 70s sleaze ala Last House on the Left ofzo?
Of meer fanboy dan echt regisseur, zeker binnen het horrorgenre krijg je dan al snel dit soort werkjes.

avatar van jeroentjuhhhhh
Een betere vraag is: hoe kom je in godsnaam hier terecht?

Heb ze op blu-ray klaarliggen, maar de meerwaarde daarvan lijkt inderdaad nihil. De look is vooral een 'home made' dingetje. Geen budget gereserveerd voor fancy apparatuur in ieder geval. De look zit dan ook dichter bij 'porn' dan bij 'film' . Veel van dit soort titels zijn sowieso een mix van horror en erotiek.

avatar van John Milton
Het is natuurlijk makkelijk coachen vanaf de zijlijn terwijl je sinds je puberjaren niets hebt gecreëerd op filmvlak OH, maar als ik dit zie wil me nog wel eens de onbescheiden gedachte bekruipen: dat kan ik beter. Niet zoveel beter dat het me de moeite lijkt om de daad bij het woord te voegen, maar wel iets

Ik kwam erbij uit omdat hij te pindakazen is, jeroentjuhhhhh. En ik moest inderdaad bij de trailer even aan Kiseichuu: Kiraa Pusshii (2004) denken.

John Milton schreef:

Beter filmen allicht, maar of je een even leuke horrorfilm kan maken is een andere vraag natuurlijk

Very true.

Maar in afwachting daarvan kijk ik dan toch nog liever het meesterwerkje dat ik boven Corpse Prison: Part One tegenkwam: Pussy Kills (2017)

Ook niet zo goed waarschijnlijk, maar het oogt wel vermakelijk